تاثیر تجاری web vitals بر کسب و کار
مقدمه
تجربه کاربر همیشه بخش مهمی در شکلگیری سفر آنلاین کاربر بوده است و در حال حاضر به یک پارامتر رتبهبندی رسمی برای الگوریتمهای جستجو تبدیل شده است. واقعاً خوشحالیم که موتورهای جستجو بیشتر بر تجربه کاربری تأکید میکنند و امیدواریم این کار وب را به مکانی بهتر برای همه تبدیل کند.
رویکرد همه وبسایتها باید بهینهسازی سایت خود برای کاربران انسانی باشد، نه موتورهای جستجو. این همان چیزی است که ترافیک، فروش و امتیازات سایت شما را افزایش میدهد. گیرافتادن در فاکتورها و معیارهای رتبهبندی Google وسوسهانگیز است، اما مشتریان شما، تنها افرادی هستند که باید آنها را تحتتأثیر قرار دهید نه موتورهای جستجو!
گوگل معتقد است که اگرچه Core Web Vitals بر رتبهبندیها تأثیر میگذارد، اما هنوز هم محتوا حرف اول را میزند و اهمیت این پارامترها بعد از کیفیت محتوا قرار میگیرد.
در این مقاله سعی میکنیم با بررسی نمونههای عینی میزان تأثیرگذاری وب ویتالها بر روی کسبوکارها را بررسی کنیم، نمونههای بررسی شده شرکتها و وبسایتهایی هستند که با بهبود معیارهای core web vitals خود توانستهاند تأثیرات تجاری آنها را بر کسبوکار خودشان ببینند.
آنچه در این مقاله می خوانیم
برای صاحبان کسبوکار و مدیران وبسایت هزینهکردن در جهت بهبود فاکتورهای core web vitals کمی سؤالبرانگیز است. آیا این فاکتورها توانایی تأثیر مستقیم بر تجارت کسبوکار را دارند؟ آیا در کنار هزینهکردن منابع کسبوکار بازدهی قابل قبولی را مشاهده خواهیم کرد؟ و چندین سؤال دیگر، تنها راه پاسخ به این سؤالها بررسی کردن نمونههای عینی از شرکتها و وبسایتهایی است که تأثیرات بهبود معیارها را بر روی کسبوکار خود مشاهده و گزارش کردهاند.
چرا Core Web Vitals برای کاربران و کسب و کار شما اهمیت دارد؟
ذینفعان مختلف در یک سازمان، وبسایت و یک کسبوکار اولویتهای متفاوتی دارند، Core Web Vitals میتواند با تمرکز بر بهینهسازی معیارهای کاربرمحور و رشد مشاغل حاصله، همه آنها را در یک ردیف قرار دهد.
نگاه مختلف ذینفعان به Core Web Vitals
روش دستیابی به امتیاز Core Web Vitals خوب میتواند از سایتی به سایت دیگر بسته به اینکه در کجای مسیر بهبود و بهینگی قرار دارند و طراحی آن سایت چقدر پیچیده است، متفاوت باشد.
صرفنظر از مدتزمان صرف شده، تصمیمگیرندگان سایت باید این امر را بهعنوان یک سرمایهگذاری بلندمدت برای رشد تجارتی کسبوکار خود تلقی کنند. ارائه یک تجربه ناوبری سریع و بدون دردسر، کاربران را خوشحال میکند و به تبدیل آنها به مشتریان وفادار و بازگشتی کمک میکند. برای مدیران محصول، عملکرد باید معیار مهمی باشد که کیفیت و موفقیت محصول جدید را تعیین میکند و برتری محصول و کار بر روی چالشهای جدید، رضایت توسعه دهندگان را نیز بهبود میبخشد.
درحالیکه Core Web Vitals بهعنوان یک سیگنال رتبهبندی، انگیزه بیشتری برای سرمایهگذاری در زمان ارائه میدهد، پذیرش Core Web Vitals مزایای کوتاهمدت و بلندمدت دیگری فراتر از رتبهبندی دارد. بیایید چندین مورد از کسبوکارهای بینالمللی را که به دلیل تمرکز بر تجربه کاربر از Core Web Vitals (قبل از تأثیر آن بر رتبهبندی) استفاده کرده بودند، مورد بررسی قرار دهیم.
مطالعات موردی بر روی چند کسب و کار آنلاین
شرکت ودافون Vodafone
شرکت ودافون توانست با بهبود 31 درصدی LCP میزان فروش خود را 8 درصد افزایش داد.
تکنیکهای شرکت ودافون
نکاتی برای یادگیری
iCook
این شرکت توانست با بهبود 15 درصدی CLS، درآمد تبلیغات خود را 10 درصد افزایش دهد.
تکنیک ها
نکاتی برای یادگیری
Tokopedia
tokopedia با بهبود 55 درصدی LCP توانست مدت زمان نشست (session) کاربران را 23درصد افزایش دهد.
تکنیک ها
نکاتی برای یادگیری
Redbus
بهبود معیارهای CWV توانسته نرخ تبدیل موبایل را 80 تا 100 درصد افزایش دهد. همچنین این کار باعث افزایش رنک دامنه این وبسایت شده است.
تکنیک ها
نکاتی برای یادگیری
مطالعات موردی بالا نشان می دهد که شما می توانید با اتخاذ بهترین شیوهها به موفقیتهای زیادی برسید. در اینجا چند نمونه دیگر از این نکته در دنیای واقعی آورده شده است.
نتایج فوق فقط با بهبودهای بسیار سادهای در پارامترهای وب ویتال بدست آمده است، تاثیر تجاری web vitals بر این کسبوکارها را میتوانید مشاهده نمایید. این بهبودهای ساده در جدول زیر لیست شدهاند.
بهینه سازی تصاویر | بهینه سازی جاوا اسکریپت | محتوای پویا و تبلیغات |
---|---|---|
استفاده از فرمت webp | به تعویق انداخت جاوا اسکریپت های third-party | رزرو فضا برای تبلیغات |
استفاده از CDN | حذف جاوا اسکریپت های render-blocking و بلا استفاده | تنظیم خاصیت ارتفاع برای محتوای پویا |
فشرده سازی | بارگذاری تنبل جاوا اسکریپت های غیر بحرانی | |
به تعویق انداختن تصاویر غیر بحرانی | پیش بارگذاری جاوااسکریپت های بحرانی | |
پیش بارگذاری تصاویر hero | ||
تعیین نسبت ابعاد |
برای درک بهتر، راهنمای Web Vitals را بررسی کنید. از PageSpeed Insights برای بررسی وب سایت خود استفاده کنید.
برندهای زیر همگی با استفاده از core web vitals توانسته اند به کسبوکار خود سود برسانند.
حالا چطور می توانید شروع کنید؟
مرحله 1: اندازهگیری را شروع کنید
با اندازهگیری معیارها درسایت خود با استفاده از ابزارهای میدانی شروع کنید! ابزارهای مختلفی از Google و سایر ارائه دهندگان موجود است که استفاده از آنها میتواند به هر وبسایتی کمک کند.
ابزارهای گوگل
سایر ابزارهای Third-party
ابزاری را انتخاب کنید که برای شما مناسبتر است. میتوانید یکقدم جلوتر بروید و با استفاده از Google Analytics 4 معیارهای Core Web Vitals را در کسب کار خود بهبود ببخشید.
مرحله 2: ذینفعان و صاحبان کسب و کار خود را متقاعد کنید
مرحله 3: نکاتی برای اجرای موفقیت آمیز
- اولویت بندی: یک صفحه با ترافیک بالا وبا اهمیت (به عنوان مثال ، صفحه فرود تبلیغات یا صفحات محبوب) را انتخاب کنید تا نتایج معنی داری بدست آورید.
- تست A/B: از تست سمت سرور برای کاهش هزینه رندر استفاده کنید. نتایج را بین نسخه های بهینه و غیر بهینه مقایسه کنید.
- مانیتور: از مانیتورینگ مستمر برای پیشگیری از پسرفت استفاده کنید.
در نهایت، باید بگوییم که بهینگی عملکرد سایت یک سفر است نه یک مقصد. باتوجه به این نکته، ما قصد داریم این مقاله را با آخرین نکات و مطالعات بهروز کنیم. خوشحال میشویم اگر در بهبود این مقاله به ما کمک کنید.
در این مقاله اطلاعات بسیار مفیدی از کاربرد core web vitals در دنیای واقعی وجود دارد و اینکه CWV چگونه میتواند بر کسبوکار و تجارت آنلاین مؤثر باشد. اگر شما صاحب یک کسبوکار آنلاین هستید و قصد بهبود تجارت و درآمد خود را دارید حتماً یکبار دیگر این مقاله را بخوانید!