مقدمه ای بر وب ویتال
در این فصل با مفاهیم اولیه web vitals آشنا میشویم، اینکه وب ویتال چیست و چه معیارهایی را شامل میشود. در نهایت به بررسی تاثیر تجاری آن بر روی کسب و کارها و ارائه مثالهایی از دنیای واقعی خواهیم پرداخت.
Web Vitalsچیست؟ وب ویتال مفهموم جدید گوگل برای بهبود تجربهی کاربری در وبسایتها است، این بهبود از مسیر شناسایی و بهینه کردن سه معیار مهم در سرعت، ثبات بصری و کیفیت تعامل با کاربران به دست میآید.
در دوره جامع آموزش Web Vitals به صورت کامل به بررسی معیارهای مهم و ضروری وب پرداخته، شما را باشیوههای اندازهگیری وب ویتال آشنا و در نهایت روشهایی کاربردی برای بهبود معیارهای مهم آن به شما میآموزیم.
در انتهای دوره شیوههای صحیح کد نویسی موثر در بهبود web vitals مختص توسعه دهندگان را نیز بررسی میکنیم
در این فصل با مفاهیم اولیه web vitals آشنا میشویم، اینکه وب ویتال چیست و چه معیارهایی را شامل میشود. در نهایت به بررسی تاثیر تجاری آن بر روی کسب و کارها و ارائه مثالهایی از دنیای واقعی خواهیم پرداخت.
معرفی مهمترین معیارهایی وب ویتال (شامل معرفی سه معیار اصلی LCP یا بزرگترین ترسیم محتوایی، FID تاخیر اولین ورودی کاربر و CLS تغییرات چیدمان) که به تفصیل در مورد هریک از آنها، شیوههای اندازه گیری و المان های موثر پرداختهایم، در نهایت به تحقیق و روششناسی در تعیین محدوده اندازه گیری Core Web Vitals میپردازیم.
اندازه گیری web vitals تجربه شده توسط کاربران واقعی سایت میتواند یکی از دقیقترین مبنا برای محاسبه و اندازه گیری معیارهای وب ویتال باشد که به روش میدانی اندازی گیری معروف است در این فصل علاوه بر این روش به ابزارهای اندازه گیری آزمایشگاهی نیز خواهیم پرداخت. و در انتها بهترین روشهای اندازه گیری و همچنین دستورالعملهای کاربردی برای این کار را به شما معرفی خواهیم کرد.
در این فصل خطایابی و اصلاح داده های وب ویتال را مورد بررسی قرا میدهیم، ابتدا به این سوال میپردازیم که چرا ابزارهایی که بر معیارهای Core Web Vitals نظارت میکنند اعداد متفاوتی را گزارش میدهند و چگونه این تفاوت ها را تفسیر کنیم؟ و در نهایت به بررسی معیارهای مختلف و رفع خطاهای آنها و همچنین بهبود معیارها از طریق شناسایی دقیق خطاها.
همانطور که از نام این فصل پیداست، قصد داریم به بهبود معیارهای وب ویتال در صفحات وب بپردازیم. چگونه محتوای اصلی خود را با بهینه سازی و بهبود lcp سایت، سریعتر رندر کنیم؟ چگونه با بهینه سازی FID به تعاملات کاربر سریعتر پاسخ دهیم؟ و چگونه با بهبود cls از ایجاد تجربه کاربری ناخوشایند به دلیل تغییرات ناگهانی چیدمان جلوگیری کنیم؟
در این فصد قصد داریم شیوههای صحیح کد نویسی و توسعه بخشهای مختلف صفحات وب برای دریافت نتایج بهتر در web vitals را به شما معرفی نماییم، الگوهای بهینه شده UX برای Core Web Vitals برای به حداقل رساندن آسیب توسعه به معیارها و همچنین سایر روش ها که در ادامه میبینید.
معیارهای وب ویتال تاثیر مستقیمی بر تجربه کاربری و به طبع آن کسب و کار آنلاین شما دارد، فراگیری شیوههای ارزیابی و بهبود core web vitals و اجرای صحیح آنها برای صاحبان سایت، توسعه دهندگان و حتی مدیران سئو یک امر ضروری است.
در این دوره به کلیه مباحث مهم web vitals پرداخته میشود،
برای درک مفاهیم اولیه و آشنایی با معیارها خیر ولی برای سایر مباحث به خصوص بهبود و شیوههای صحیح اجرای آنها باید قبلا با مفاهیم طراحی وب و تاحدودی با ابزارهای گوگل آشنا باشید.
بله، در قسمت های مختلف دوره شیوه هایی برای اندازه گیری، بهبود و همچنین روشهای درست اجرای معیارهای وب ویتال توسط کدهای جاوا اسکریپت پیاده سازی میشوند که البته همه منابع مورد نیاز و راهنمایی های لازم در دوره انجام میشود.
بله، تمامی شیوهها و کدهای معرفی شده در دروس مختلف دوره وب ویتال، امکان استفاده در هرسایتی اعم از وردپرسی و غیر وردپرسی را دارند