۵ مرحله ساده برای رهایی از اعتیاد به گوشی هوشمند

اعتیاد به گوشی موبایل یک واقعیت است، آیا تا به حال احساس کرده‌اید که بیش‌ازحد از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنید؟ حتی مواقعی که نباید از آن استفاده کنید مانند سر یک قرار مهم کاری، اگر این خصوصیات را دارید پس شما هم به گوشی اعتیاد دارید. من گوشی خودم را دوست دارم اما بعضی وقت‌ها گوشی باعث می‌شود اختلالاتی برای تحصیل، کار و حتی خوابم به وجود بیاید. در این مطلب قصد داریم ۵ راهکار برای رهایی و یا کاهش اعتیاد به گوشی هوشمند ارائه دهیم پس با نکست همراه باشید.


 

۱-گوشی خود را در حالت بی‌صدا(Silent) قرار دهید

البته منظور از حالت بی‌صدا عدم استفاده از ویبره و هرگونه صدایی برای نمایش اعلان‌ها است، گوشی شما باید آرامشی را که برای گوش دادن صدای باران، یا استراحت در وان حمام نیاز دارید به شما بدهد

وقتی گوشی خود را در حالت silent قرار می‌دهید، دیگر اعلان‌ها و هشدارها توجه شمارا به خود جلب نمی‌کنند این حالت مانند دوری از دوستان ناباب در اعتیاد به مواد مخدر است. همان‌طور که دوستان ناباب ممکن است شخص معتاد را به سمت مصرف مجدد مواد سوق دهند، اعلان‌ها و هشدارها نیز می‌توانند شمارا به سمت استفاده طولانی از گوشی هدایت کنند پس با خاموش کردن این دوستان ناباب اولین قدم خود در رهایی از اعتیاد به گوشی را بردارید.

[image src=”https://fs02.androidpit.info/userfiles/6473479/image/galaxy_note_3_tips/andoridpit-nexus-6-silent-mode-w782.png” width=”” height=”” align=”” caption=”قرار دادن گوشی در حالت بیصدا در گوگل نکسوس ۶” link=”” link_image=”” target=”” alt=”5 راه‌کار ساده برای رهایی از اعتیاد به گوشی هوشمند” border=”0″ greyscale=”0″ animate=””]

۲-گوشی خود را درجایی قرار دهید که آن را نبینید

بعد از به بازار آمدن گوشی نوکیا ۳۳۱۰ و شروع اعتیاد بشر به گوشی هوشمند عبارت “out of sight, out of mind” برای کسانی که قصد رهایی از اعتیاد به گوشی خود را داشتند بسیار کاربرد داشته است، بدین مضمون که اگر گوشی را از چشمان خود پنهان کنید تا حد زیادی از ذهن خود نیز دور می‌کنید. علاوه بر آن این کار باعث می‌شود که نور صفحه‌نمایش در هشدارها نیز توجه شمارا به خود جلب نکند

اگر در سرکار و یا یک قرار مهم هستید گوشی خود را در جیب و یا کیف خود نگاه‌دارید. بسیاری از شرکت کارمندان خود را ترغیب می‌کنند که قبل از شروع کار همه آنها گوشی‌های خود را در یک سبد دور از دسترس قرار دهند.

[image src=”https://fs01.androidpit.info/userfiles/6473479/image/androidpit-app/androidpit-android-phones-love-2-w782.jpg” width=”” height=”” align=”” caption=”برای رهایی از اعتیاد به گوشی نباید گوشی‌تان را در نزدیکی خود قرار دهید ” link=”” link_image=”” target=”” alt=”5 راه‌کار ساده برای رهایی از اعتیاد به گوشی هوشمند” border=”0″ greyscale=”0″ animate=””]

۳-در قرارها و دیدارهای دوستانه گوشی‌ها را روی‌هم قرار دهید

این کار در اصل مانند یک بازی دوستانه است موقع قرارهای کاری و یا نهارهای دوستانه است و بدین‌صورت است که همه دوستان گوشی‌های خود را در وسط میز روی‌هم قرار می‌دهند و اولین نفری که گوشی خود را برداشت باید هزینه ناهار و یا میز همه را بدهد و اگر هیچ‌کس چنین کاری نکرد هرکسی هزینه خودش را پرداخت می‌کند

[idea] این کار باعث می‌شود شما لذت بیشتری از ملاقات‌ها و راندمان بهتری در کارهایتان داشته باشید به‌علاوه اگر کمی صبر داشته باشید می‌توانید از غذاهای مجانی دوستان معتادتان لذت ببرید!!![/idea]

۴-هشدارها و اعلان‌ها را اولویت‌بندی کنید

شاید با دیدن گزینه اول این سؤال به ذهن شما خطور کرده باشد که با قرار دادن گوشی در حالت بی‌صدا چگونه تماس‌ها و هشدارهای مهم را متوجه شوم؟ برای رفع این مشکل شما می‌توانید برای مثال تماس‌ها و پیام‌های یک شماره خاص را دریافت کنید و یا اینکه اعلان برنامه‌های غیرضروری مانند شبکه‌های اجتماعی و … را غیرفعال کنید.

۵-یک ساعت اندرویدی بخرید

شاید فکر کنید که با این کار مشکل اعتیاد به گوشی را به اعتیاد به ساعت تبدیل می‌کنیم اما اگر شما گوشی هوشمند خود را در جیبتان بگذارید و اعلان‌ها و تماس‌های مهم را به ساعت واگذار کنید متوجه خواهید شد که ساعت مانند دارویی خواهد بود که خودش اعتیاد نخواهد داشت و اگر داشته باشد امکانات آن در نیست که در زندگی شما اختلال ایجاد کند.

[image src=”https://fs02.androidpit.info/userfiles/6473479/image/lg_watch_urbane_review/androidpit-lg-g-watch-urbane-review-17-w782.jpg” width=”” height=”” align=”” caption=”برای استفاده کمتر از گوشی هوشمند خود یک ساعت هوشمند می‌تواند مؤثر باشد ” link=”” link_image=”” target=”” alt=”5 راه‌کار ساده برای رهایی از اعتیاد به گوشی هوشمند” border=”0″ greyscale=”0″ animate=””]
آیا شما به استفاده از گوشی هوشمند اعتیاد دارید؟ آیا راهکاری برای رهایی از اعتیاد به گوشی یا وسایل الکترونیکی سراغ دارید؟ با کاربران در میان بگذارید (کامنت)

منبع:  androidpit

One thought on “۵ مرحله ساده برای رهایی از اعتیاد به گوشی هوشمند

  • Avatar for سایه شب
    2016/01/27 در t 08:19
    Permalink

    من معتادم ولی همچی تمایل به درمان ندارم…

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *