سرعت سایت چیست ؟
شنیدن صحبت افراد مختلف در مورد بارگذاری وب سایتشان در چند ثانیه یا موارد مشابه معمول است، اما بارگذاری یک لحظه از زمان نیست. این تجربه ای است که هیچ معیاری نمی تواند به طور کامل آن را ثبت کند. لحظات متعددی در طول تجربه بارگذاری صفحه وجود دارد که میتواند بر اینکه کاربر آن را «سریع» درک کند، تأثیر بگذارد، و اگر فقط روی یکی از آنها تمرکز کنید، ممکن است تجربیات بدی را که در بقیه زمانها اتفاق میافتند از دست بدهید. قبلا در مقاله “اهمیت سرعت سایت و ارتباط ان با موفقیت کسب و کار” درباره اهمیت سرعت بحث کرده ایم.
آنچه در این مقاله میخوانیم
سرعت سایت چیست؟ عملکرد سرعت صفحه چیست؟
برای درک سرعت سایت باید چند اصطلاح جدید را وارد فرهنگ لغات خود کنیم. سرعت، لحظهای را اندازهگیری میکند که محتوا روی صفحه بارگذاری میشود. سرعت سایت سرعت تمام صفحاتی است که سایت شما را تشکیل می دهند. سرعت صفحه سرعت هر صفحه در سایت شما است.
ممکن است قبلاً صحبت های آنلاین در مورد سرعت سایت شنیده باشید زیرا توسعه دهندگان شروع به توجه بیشتر به موضوع می کنند. یکی از محرک های اصلی تلاش برای سرعت، گوگل است. برای این تلاش، آنها ابزارهای جدیدی برای اندازه گیری سرعت بارگذاری یک وب سایت و معیارها و واژگان جدیدی برای توصیف جنبه های مختلف فرآیند بارگذاری ایجاد کرده اند.
بازخورد مورد انتظار کاربر
به جای اندازهگیری سرعت فقط با یک متریک، باید هر لحظه را در طول تجربه، زمانبندی کنید که بر درک کاربر از سرعت سایت تأثیر میگذارد. هنگامی که کاربر به یک صفحه وب هدایت می شود، معمولاً به دنبال انواع خاصی از بازخورد است:
معیارهای سنتی بررسی عملکرد و سرعت سایت مانند زمان بارگذاری یا DOMContentLoaded زیاد قابل اعتماد نیستند، زیرا وقوع آنها ممکن است با نقاط عطف بازخورد که در تصویر بالا به آنها اشاره شد مطابقت داشته باشند یا نداشته باشند. برای رفع این مشکل معیارهای دیگری ایجاد شده است که می تواند برای درک زمانی که یک صفحه این بازخورد را به کاربران خود ارائه می دهد استفاده شود:
مهم است که بینش های مختلف ارائه شده توسط این معیارها را درک کنید، سپس آنهایی را که برای تجربه کاربری شما مهم هستند تعیین کنید. حتی برخی از برندها معیارهای سفارشی اضافی را مشخص میکنند که به انتظاراتی است که مردم از خدمات خود دارند. در مورد Pinterest، کاربران میخواهند تصاویر را ببینند، بنابراین یک معیار سفارشی به نام Pinner Wait Time تعریف کردند که زمانهای بارگذاری تصویر Interactive و Above the Fold را ترکیب میکند.
حتی اگر بارگذاری بیش از یک لحظه در زمان باشد، هنوز هم میتواند برای اهداف گزارشدهی یا مقایسه سادهسازی شده، مفید باشد: شاخص سرعت و امتیاز Lighthouse هر دو میتوانند در این راه مورد استفاده قرار گیرند.