رابطه میان برنامه نویسان و طراحان

رابطه‌ی خوب میان طراح و برنامه‌نویس درواقع کلید موفقیت یک پروژه است. به همین دلیل کایل فیلدر، تولیدکننده آثار هنری و کارگردان هنری، بهترین توصیه‌های خود را برای ایجاد رابطه‌ای بهتر میان طراحان و برنامه‌نویسان و ایجاد حس هم‌سو و همم سیر بودن میان آن‌ها ارائه می‌دهد.

۱. تعامل و ارتباط

تمام مشکلات میان طراح و برنامه‌نویس ریشه در نوعی سوء‌تفاهم و ضعف ارتباطی دارد. ریشه‌ی رابطه‌ی سالم میان یک طراح و برنامه‌نویس، تعاملی راحت و مثبت است. با یکدیگر تعامل و تبادل اطلاعات داشته باشید و رابطه‌ای سالم‌تر میان خودتان ایجاد کنید.

۲. درک و احترام متقابل

طراحان باید اطلاعات پایه‌ای در مورد مفاهیم برنامه‌نویسی مثل متغیرها و توابع داشته باشند. باید بدانند MVC framework چیست، محدودیت‌های جاوا اسکریپت را بشناسند و بدانند چه‌کارهایی در عمل شدنی است. برنامه‌نویسان باید درک درستی از تجربیات یک کاربر وب داشته باشند و اصول پایه‌ای طراحی گرافیک را بشناسند.

هرگز کار دیگری را دست‌کم نگیرید و آسان نپندارید. همیشه برای یکدیگر احترام قائل باشید و بدانید که کار دیگری (اگر از کار شما سخت‌تر نیست) به‌اندازه‌ی کار شما دشوار است.

۳.اعتماد

بدانید که کار شما باعث تکامل و موفقیت کار دیگری می‌شود و این بسیار ارزشمند است. این شما هستید که باید قابل‌اعتماد بودن خود را به دیگری ثابت کنید. اگر به افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید اعتماد داشته باشید به‌راحتی می‌توانید روی وظایف خودتان تمرکز کنید.

۴. کم کردن فاصله

یکی از نکاتی که باعث می‌شود بهترین رابطه میان طراحان و برنامه‌نویسان وجود داشته باشد، کار کردن در کنار یکدیگر است. نزدیک بودن و کار کردن در یک مکان به بهبود این رابطه سرعت می‌بخشد. وقتی تعامل از نزدیک و به‌صورت شخصی صورت بگیرد درک و احترام بیشتری میان افراد را سبب می‌شود.

تازه های تکنولوژی،کامپیوتر و موبایل رابطه میان برنامه نویسان و طراحان

۵. دورکاری

برای نزدیک بودن و باهم کار کردن حتماً لازم نیست کنار یکدیگر بنشینید و مشغول به کار شوید تا تعامل خوبی داشته باشید و کیفیت ارتباطتان را بهبود بخشید. دورکاری سخت‌کوشی بیشتری می‌طلبد اما با استفاده از چت روم‌ها و ویدئو چت‌ها می‌توان کمی از دشواری آن کاست.

۶. گردهمایی طراح و برنامه‌نویس

گردهمایی (ملاقات حضوری)، طراحان و برنامه نویسان را وادار می‌کند کنار هم بنشینند و مشکلات را در حالی حل کنند قوانین کار دیگری را درک کرده و به آن‌ها احترام می‌گذارند. برای مثال ملاقات حضوری برای گفت‌وگو در مورد مشکلات کاربران به مدت 15 الی 20 دقیقه می‌تواند برای رسیدن به راهکاری هوشمندانه سرعت بسیار ببخشد.

نویسنده: کالی فیلدر (Kyle Fielder)

منبع:مجله رنگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *